ဒီေန႔ဗမာျပည္မွာ သံဃာ့တိုက္ပြဲနဲ႔ လယ္သမားလႈပ္႐ွားမႈေတြ ေပၚထြက္လာ၊ ဒါ့အျပင္ အလုပ္သမားတိုက္ပြဲေတြ က်ယ္ျပန္႔လာေနၿပီး ေက်ာင္းသားတိုက္ပြဲေတြကလည္း ထပ္ဆင့္ေပါက္ကြဲလာေတာ့ လူေတြက ႐ွစ္ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးလို လူထုအံုႂကြမႈႀကီးတခု ေတြ႔ျမင္လာရေတာ့မလားလို႔ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးလာၾကပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးအလားအလာဆိုတာ ေဗဒင္ေဟာသလို တြက္လို႔မရပါဘူး။ အဲဒီလိုတြက္လို႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။ သမိုင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ အလားအလာ – ဥပမာ ကိုလိုနီကၽြန္ျပဳခံေနရသူေတြ တေန႔မွာ မုခ်လြတ္ေျမာက္ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး- ကို ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္ေတြကို ႀကိဳေျပာဖို႔ဆိုတာ အေၾကာင္းရင္းေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိေနေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ အာဏာရေနတဲ့ လူေတြေတာင္ ဒီလိုအတိအက်၊ ဒက္ထိမေျပာႏိုင္ပါဘူး။
ဒီေတာ့ ဒီႏွစ္ေတြအတြင္း ဆက္တိုက္ေပၚေနတဲ့ လႈပ္႐ွားမႈေတြ၊ တိုက္ပြဲေတြဟာ ဘယ္ဆီကို ေရာက္မယ္ဆိုတာ အတိအက် ေျပာရခက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အနည္းဆံုးေတာ့ ၁၉၇၄-၇၅-၇၆ ခုႏွစ္မ်ားဆီက အလုပ္သမား-ေက်ာင္းသား တိုက္ပြဲေတြလိုေတာ့ ျဖစ္မယ္လို႔ မွန္းဆႏိုင္ပါတယ္။ ႐ွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ အဲဒီဆယ္စုႏွစ္တခု မတိုင္မီက တိုက္ပြဲေတြက အစျပဳခဲ့တာ၊ အဲဒီတိုက္ပြဲေတြ မေပၚခဲ႔ဘဲ ႐ွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး မေပၚႏိုင္ဘူးဆိုတာလို ဒီေန႔တိုက္ပြဲေတြဟာလည္း သမိုင္းမွာ ဘယ္လိုမွ ေခ်ဖ်က္လို႔မရတဲ့ သမိုင္းအခန္းကေတာ့ ပါေနမွာပါ။ ေနာက္လာေတာ့မယ့္ အေရးေတာ္ပံုႀကီးအတြက္ အင္အားစမ္းတာ၊ လူထုကို တပ္လွန္႔တာေတာ့ မုခ်ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ဒီေနရာမွာ အေသအခ်ာေထာက္ျပခ်င္တာတခုက အာဇာနည္သူရဲေကာင္းေတြကို တိုက္ပြဲငယ္ေလးေတြအတြက္ အဆံုး႐ံႈးအနစ္နာခံခဲ့သူ၊ တိုက္ပြဲႀကီးေတြအတြက္ အဆံုး႐ံႈးအနစ္နာခံခဲ့သူ၊ ေအာင္ပြဲမရတဲ့တိုက္ပြဲအတြက္ အဆံုး႐ံႈး အနစ္နာခံခဲ့သူ၊ ေအာင္ပြဲရတဲ့ တိုက္ပြဲအတြက္ အဆံုး႐ံႈးအနစ္နာခံခဲ့သူရယ္လို႔ မခြဲျခားသင့္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ အားလံုးအတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တပါတည္း ေျပာသင့္တာက စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံတယ္ ဆိုရာမွာ ပါေမာကၡနဲ႔ေက်ာင္းသား၊ သူေဌးနဲ႔အလုပ္သမား၊ အားလံုးအတူတူပဲ ဆိုတာပါ။ စြန္႔လြတ္တာခ်င္းအတူတူ အေျခအေနအခ်က္အလက္႐ွိသူက ဆံုး႐ံႈးနစ္နာတာ ပိုမ်ားတဲ့အတြက္ သူတို႔က ပိုႀကီးျမတ္တယ္လို႔ မေျပာသင့္ပါဘူး။ အေရးႀကီးတာဟာ အဆံုး႐ံႈးအနစ္နာခံမႈေတြ လုပ္ခဲ့ၿပီး ျပန္ဘက္ေျပာင္းမသြားဖို႔ပါပဲ။ က်ဆံုးသြားသူကေတာ့ ေျပာစရာမ႐ွိဘူးေပါ့။
အခုလို လက္႐ွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လႈပ္႐ွားမႈမ်ိဳးစံုကို လူထုႀကီးက ကိုယ္တတ္ႏိုင္သလို ေထာက္ခံကူညီေနၾကရင္း တဖက္မွာလည္း ဘာျဖစ္လာမလဲလို႔ မွန္းဆေနစဥ္မွာ ေတြ႔ေနရတာက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အခုအခါမွာ ဒါေတြကို အဆံုးအျဖတ္တိုက္ပြဲႀကီးတခုလို အကုန္ပံုေအာၿပီး အေသအေက် ခုခံဖ်က္ဆီးေနၾကပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဦးသိန္းစိန္ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ စစ္အာဏာပိုင္ေတြပါ။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ကို ကာကြယ္ေနတဲ့၊ သူတို႔ကို မ်က္ႏွာလိုအားရလုပ္ေနတဲ့ သာယာစီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္သိန္းစိန္တို႔ရဲ႕ အရပ္ဝတ္စစ္အစိုးရဟာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အမွတ္ယူသြားမယ္လို႔ စဥ္းစားထားေပမယ့္ အခုလို လူထုလႈပ္႐ွားမႈေတြ၊ တိုက္ပြဲေတြ မ်ားျပားျပင္းထန္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေတာင္႐ွည္ပုဆိုးကိုခၽြတ္၊ စစ္ေဘာင္းဘီကို ေကာက္စြပ္ၿပီး သူတို႔ကို ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္သူေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ႏွိမ္နင္းေနပါတယ္။ ဒါဟာ အိမ္ျဖဴေတာ္ကို သူတို႔တင္ထားတဲ့ အယူခံလႊာကို ျပန္႐ုပ္သိမ္းသလို ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ သိရက္နဲ႔ကိုပဲ ႏိုင္ငံသိ၊ ကမၻာသိ ယုတ္မာျပ၊ လိမ္ညာျပ၊ ရက္စက္ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို အာခံလို႔ကေတာ့ သိသြားေစမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ အားလံုးျမင္ေအာင္ တမင္အျပတ္ လုပ္ျပေနတာပါ။ ကိုးကန္႔မွာ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ျပေနတာဟာလည္း ဒီသေဘာထားအတိုင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုသတ္ျဖတ္ ႏွိမ္နင္းမႈေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလို ကိစၥမ်ိဳး ေနာက္တန္းေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ ေဘးထြက္အက်ိဳး ေပၚလာတယ္ မဟုတ္ပါလား။
သခင္ေ႐ွ႕တန္းထြက္ရင္ ကၽြန္လည္းေနာက္ပါးက လိုက္ရတယ္ဆိုတာလို ဗိုလ္သိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္ ေ႐ွ႕တန္းတက္ၿပီး ဆဲေရးျပ၊ လိမ္ညာျပေတာ့ သူတို႔ကို မ်က္ႏွာလုပ္သူမ်ားကလည္း ဒီပြဲမွာေ႐ွ႕တန္းထြက္လာၿပီး သူတို႔သခင္ေတြ လုပ္သမွ်ကို ကာကြယ္ေနတာေတြ ဆက္တိုက္လို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီတေကြ႕မွာ သူတို႔လည္း သခင္လိုပဲ သူေဌးျဖစ္ေခြးျဖစ္ ေအာရတာ ျဖစ္လာပါတယ္။ တကယ္ေခြးျဖစ္မွာပါ။ တိုက္ပြဲေတြ ဘာပဲျဖစ္သြားသြား အာဏာ႐ွိတဲ့ သူတို႔ရဲ႕သခင္ဟာ အာဏာ႐ွိေနသေ႐ြ႕ အာဏာအ႐ွိန္နဲ႔ မူလအဆင့္အတိုင္း ဆက္တည္တံ့ေနႏိုင္ေပမယ့္ သခင္အားရကၽြန္ပါးဝ လုပ္ခဲ့သူေတြကေတာ့ အေျခအေနေတြ ျပန္ေအးသြားတဲ့အခါမွာ လူထုၾကားထဲမွာ ပြင့္က်၊ နဂို႐ွိခဲ့တဲ့ အဆင့္ေနရာ လက္လြတ္ၿပီး (လူငယ္ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္) ဟပ္ေကာ့ႀကီး ျဖစ္ေနခဲ့တတ္ပါတယ္။
ဒီေန႔ဒီပြဲမွာ ျပည္သူလူထုဘက္က အကုန္မေအာၾကေသးေပမယ့္ ျပည္သူကိုဆန္႔က်င္သူေတြက အကုန္ေအာၿပီး လုပ္ေနတာကို သတိထားဖို႔ ေျပာတာပါ။ ျပည္သူလူထုအဖို႔ကေတာ့ ဒီပြဲမွာ အကုန္ေအာသင့္ရက္နဲ႔ မေအာမိရင္အခ်ိန္တခု ေက်ာ္လြန္တဲ့အခါမွာ အလားတူအခြင့္အေရး ျပန္ေပၚလာမွာပါ။ ျပည္သူလူထုဆန္႔က်င္ေရး လုပ္သူေတြအဖို႔ကေတာ့ ဒီတခါ ေအာလိုက္တဲ့အတြက္ သူတို႔ဂုဏ္သိကၡာေတြအားလံုး ေျမာင္းထဲေရာက္သြားပါၿပီ။
သူတို႔နဲ႔ေျပာင္းျပန္ပဲ ဒီတိုက္ပြဲစဥ္ေတြထဲမွာ ဂုဏ္ေျပာင္စြာ က်ဆံုးခဲ့တဲ့၊ ဒဏ္ရာေတြရ႐ွိ၊ ေထာင္ေတြက်ခဲ့တဲ့ သူရဲေကာင္းေတြကေတာ့ တိုက္ပြဲေအာင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေအာင္သည္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့တဲ့အခ်က္ေတြ အေပၚမွာ ႀကံ႕ခိုင္စြာရပ္တည္ေနသေ႐ြ႕ ဂုဏ္ေျပာင္ၿပီး ျပည္သူလူထုနဲ႔သမိုင္းရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံၾကရမွာပါ။ ခြပ္ေဒါင္းအလံအပါ တိုက္ပြဲဝင္အလံေတြဟာ ကိုယ္ကတခါထူခဲ့၊ လႊင့္ခဲ့တာန႔ဲ တသက္လံုး ကိုယ့္ဟာျဖစ္သြားေတာ့တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ မေသမခ်င္း ႏိုင္ငံေရးလိႈင္းတံပိုးေတြရဲ႕ စမ္းသပ္တာ၊ စစ္ေဆးတာကို ခံၾကရပါတယ္။ သမိုင္းမွာ တေကြ႕တုန္းကေတာ့ သူရဲေကာင္း၊ ေနာက္တေကြ႕က်ေတာ့ ဖြတ္႐ွဴးဆိုတဲ့လူမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ခဲ့ၾကရပါၿပီ။
ႏိုင္ငံေရးသံသရာဆိုတာကိုက တိုက္ပြဲေတြ၊ လႈပ္႐ွားမႈေတြေပၚလာရင္ သူရဲေကာင္းနဲ႔ သစၥာေဖာက္ရယ္လို႔ ေပၚလာတတ္တာခ်ည္းပဲ မဟုတ္ပါလား။