အခုတေလာ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ ၿပီးခဲ့တာေတြ/အရင္ကဟာေတြကို ျပန္မေဖာ္ထုတ္နဲ႔၊ လက္႐ွိျဖစ္ေနတာေတြကိုပဲေျပာ ဆိုတဲ့အဆိုမ်ိဳး မၾကာခဏၾကားေနရပါတယ္။ သာမန္အခ်ိန္မွာဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ စကားနည္းရန္စဲဆိုတဲ့ စိတ္ေကာင္းသေဘာေကာင္းနဲ႔ ေျပာတယ္လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုအခ်ိန္မွာ အခုလို ေျပာတာကေတာ့ စဥ္းစားစရာျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဒီလိုအတိတ္ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ရတာမ်ိဳးလား။ လူေတြဟာ အတိတ္မွာ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ၿပီး ဒီေန႔မွာ လူလိမၼာစကားေျပာတာနဲ႔ နတ္ေရကန္ထဲဆင္းလိုက္သလို လူေကာင္းျဖစ္သြားေရာလား။ ေနာက္ၿပီး သမိုင္းဆိုတာဟာ အျဖစ္အပ်က္မွန္ေတြကို ေခ်ာင္ထိုးထားလို႔ရတာမ်ိဳးလား။
ၿပီးခဲ့တာေတြ၊ အတိတ္ေတြကိုေျပာတာ မွားသလား။ အမွားေတြကိုေျပာတာ မွားသလား။ လူေကာင္းကို မေကာင္း ေျပာတာ၊ မေကာင္းတဲ့လူကို လူေကာင္းလို႔ ေျပာတာကေရာ မွန္သလား။
ဒီလို“ေက်ပါတယ္မေအးစိန္”ဆိုတဲ့စကားမ်ိဳးေတြ ၾကားရတိုင္း ႐ွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုမွာ က်ဆံုးသြားရတဲ့ အာဇာနည္မဝင္းေမာ္ဦးရဲ႕ မိဘမ်ားက သူတို႔သမီးအတြက္ ဒီေန႔အထိေရစက္မခ်၊ သပိတ္မသြတ္ေသးေၾကာင္းေျပာတာ၊ မဝင္းေမာ္ဦးက က်ဆံုးကာနီးမွာ ဒီမိုကေရစီမရမခ်င္းက်မအတြက္အမွ် မေဝပါနဲ႔လို႔ေျပာတာ၊ ကိုပါႀကီးရဲ႕သူငယ္ခ်င္း တေယာက္က ကိုပါႀကီးက်ဆံုးတာ တႏွစ္ျပည့္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚမွာ တႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ခဲ႔ၿပီ……ပါၾကီးေရ…… ကမၻာမေၾကဘူးေဟ့. လို႔ ေရးခဲ့တာေတြကို ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လက္ပန္းေတာင္းက ေဒၚခင္ဝင္းရဲ႕အုတ္ဂူေပၚက စာသားေတြ။
ဒီမွာ ေမးရမွာက သမိုင္းကို ပစ္ပယ္လိုက္လို႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ အေရးေတာ္ပံုရယ္လို႔ ဘယ္မွာ႐ွိဖူးပါသလဲ။ သမိုင္း သင္ခန္းစာကို မယူတတ္လို႔ ႐ႈံးနိမ့္တယ္ဆိုတာပဲ ႐ွိတယ္၊ သမိုင္းသင္ခန္းစာကို ဖ်က္ပစ္လိုက္လို႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ ျပည္သူ႕ေခါင္းေဆာင္ရယ္လို႔ ဘယ္သူ႐ွိဖူးပါသလဲ။ ဒီေန႔ ျဖစ္ေပၚေနတာေတြဟာ သမိုင္းရဲ႕အဆက္ မဟုတ္ဘူးလား။ အတိတ္မ႐ွိပဲ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ႐ွိႏိုင္ပါသလား။ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ေတြ၊ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကို သမိုင္းပညာေပးရင္၊ သမိုင္းစာအုပ္ေရးရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။ အဲဒီ သမိုင္းတရားခံေတြကို အခုခြင့္လႊတ္ပါတယ္လို႔ေျပာၿပီး ေနာင္သမိုင္းေရးေတာ့မွ အျပစ္႐ွိပါတယ္လို႔ ေျပာၾကမွာလား။ သမိုင္းဆိုတာ ကိုယ္လိုရင္လိုသလို ေျပာင္းလို႔ရပါသလား။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက သမိုင္းကိုသင္တာ မအေအာင္သင္တာလို႔ ေျပာတာကို ၾကားဖူးဖတ္ဖူးထားေတာ့ သမိုင္းကို ထိမ္ဝွက္တာဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္လို႔ ေတြးသင့္ပါတယ္။
သမိုင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကလီကမာလုပ္ရင္ သမိုင္းတရားခံ ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။
ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္ေခတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးေတာ္တခုအတြက္ ဇြဲသတၱိဆိုတာဟာ ကိုယ့္အရင္က်ဆံုးသြားတဲ့၊ အနစ္နာခံသြားတဲ့ တိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕စြန္႔လြတ္မႈ၊ သူတို႔နာၾကည္းခ်က္၊ ကိုယ့္နာၾကည္းခ်က္ေတြကို ျပန္စဥ္းစား၊ ျပန္သတိရၿပီး ေပၚထြက္တာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ ကိုယ္က်ိဳးအေပၚ အေျခခံတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံမႈလို႔ ဘယ္သူကမွ အသိအမွတ္မျပဳပါဘူး။ ထို႔နည္းတူပဲ အတိတ္ေမ့ေရာဂါ ႐ွိေနသူတဦးမွာ နာၾကည္းခ်က္၊ လက္စားေခ်လိုစိတ္ မ႐ွိသလို ရဲစိတ္ရဲမာန္လည္း မ႐ွိႏိုင္ပါဘူး။
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ေမာင္လြန္းဆိုတဲ့ ဆယ္ႏွစ္သားဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေလးဟာ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔ ညေန ၃ နာရီေလာက္မွာ သူျမင္ခဲ့ရတဲ့ အ႐ွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူတဲ့ပံုကို သူႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါမွာ သင္ပုန္းေခ်ပစ္လိုက္ရင္ သူ႔ရဲ႕
ေၾသာ္ ေ၀းခရီးက ေပမဲ့၊ အေရးႀကီး လွ်င္ျဖင့္၊ ေသြးနီရာ ပါစၿမဲေပမို႔၊ ဆရာလဲကြာ၊ ပထမ အရင္- ကနဦး ဆီက၊ ျမန္မာ တစ္ခြင္မွာ- သမတရွင္ဘုရင္ မလူးခင္ပ။“ထ”ဆင္ထူး ကို၊ တျမည္ျမည္ သင္ခဲ့သမို႔၊ “ထီ”မထင္ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ႕၊ အမည္အစဥ္မွာ-ေခါင္းအေပၚဖ်ားတြင္မွ မင္း႐ို႕ဆရာကို စာရင္းတို႔ကာ ထားလိုက္ၾကေပေတာ့ ဆိုတဲ့ေလး ခ်ိဳးႀကီးမ်ိဳးေတြထြက္လာမွာ မဟုတ္သလို ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအတြက္ အင္အားေတြလည္း အမ်ားႀကီးေလ်ာ့သြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
အခု စစ္အစိုးရေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ပါတီအဖြဲ႔အစည္းေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ သမိုင္းမ႐ွိခဲ့ဘူးလား။ ဘယ္သူမွ မေန႔တေန႔ကမွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ မိုးက်ေ႐ႊကိုယ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လက္႐ွိစစ္အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ေတြဟာ ဗမာျပည္မွာ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ နံပါတ္တစ္စစ္အာဏာ႐ွင္ႀကီး ဗိုလ္ေနဝင္းရဲ႕အမိန္႔ေတြကို တက္တက္ႂကြႂကြ ေက်ေက်ႁပြန္ႁပြန္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အေႏၱဝါသိကေတြ၊ သူတို႔ အျပစ္ေျပာေနၾကတဲ့ မဆလ ပါတီဝင္ေတြ၊ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊလက္ေအာက္မွာ ဆရာေကာင္းတပည့္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့၊ ျပည္တြင္းစစ္ကို သဲသဲမဲမဲတိုက္ခဲ့ၾကတဲ့၊ ျပည္သူေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္ခဲ့ၾကတဲ့ လူေတြခ်ည့္ မဟုတ္ပါလား။ ႐ွစ္ေလးလံုးကာလတုန္းက ဘယ္လိုရပ္တည္ၿပီး၊ ဘယ္လိုေျပာ၊ ဘယ္လိုလုပ္ခဲ့ၾကသလဲလို႔ သူတို႔တဦးစီကို ေမးၾကည့္ပါ။
ကမၻာေပၚမွာ နာမည္ဆိုးနဲ႔ အေက်ာ္ၾကားဆံုး သမိုင္းဝင္လူဆိုးႀကီးဟစ္တလာဟာ ဘယ္သူကမွ အျပစ္မေပးရဘဲ သူ႔ကိုယ္သူသတ္ေသၿပီး ဇာတ္သိမ္းသြားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို အခုအခါမွာ လူသားေတြနဲ႔ သမိုင္းက ခြင့္လႊတ္ပါသတဲ့လား။ သူေသၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူ႔ကိုခြင့္လႊတ္သူဆိုလို႔ နာဇီအစြန္းေရာက္ေတြပဲ ႐ွိတယ္ဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။
သမိုင္းဆိုတာ ဆက္ေနတာပါ။ ဘယ္သူမွ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ခြင့္မ႐ွိသလို၊ ျဖတ္ေတာက္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ေ႐ွ႕က လူေတြလုပ္သြားတဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုေတာ့ ခံစားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ခ်န္ထားခဲ့တဲ့၊ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ လုပ္ငန္းေတြကိုေတာ့ မလုပ္ဘူး၊ သူတို႔ကို ႏွိပ္စက္သတ္ျဖတ္ခဲ့သူေတြကို ဒဏ္မေပး႐ံုမက သူေတာ္ေကာင္းလို႔ေတာင္ သတ္မွတ္တယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ပါ့မလား။ သမုိင္းတရားခံေတြကုိ ဘယ္ပုဂၢဳိလ္၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကမွ ကုိယ့္သေဘာနဲ႕ကုိယ္ ခြင့္လႊတ္ေက်ေအးတာ လုပ္လုိ႕မရပါဘူး။ သမုိင္းတရားခံေတြဆုိတာ ဘြာေတးခတ္ေက်ေအးလုိ႕ရတဲ့ အမႈကိစၥမ်ဳိးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဗမာျပည္ေခတ္သစ္သမိုင္းမွာ ေတာထဲမွာေရာ၊ ၿမိဳ႕ေတြထဲမွာပါ သရဏဂံုတင္တာလို ဘာသာေရးအရ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြ မလုပ္ရေသးတဲ့အျပင္ မွတ္တမ္းေတာင္ မတင္ရေသးတဲ့ အစိုးရလက္ခ်က္နဲ႔ ေသခဲ့ရတဲ့ အျပစ္မဲ့ ျပည္သူေတြ ေထာင္နဲ႔ေသာင္းနဲ႔႐ွိပါတယ္။ ၇ ရက္ဇူလိုင္၊ ႐ွစ္ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံု၊ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ သံဃာ့အေရးေတာ္ပံုတုန္းက လူသတ္တရားခံေတြကို အခုဒီ“သေဘာထားႀကီးသူႀကီး”ေတြက ဘယ္ကရတဲ့ အခြင့္အာဏာေတြနဲ႔ ကြင္းလံုးကၽြတ္လြတ္ခြင့္၊ ေဘးမဲ့ေပးေနၾကတာလဲ။
႐ွင္းပါတယ္။
ဒီေန႔အထိ ေျမေတြအလုခံေနရ၊ ဆင္းဆင္းရဲရဲဘဝမွာ လံုးပန္းေနရတဲ့ လက္ပန္းေတာင္းေတာင္က လူထုလို လူသားေတြက သူတို႔ေျမလုသူ၊ သူတို႔သံဃာေတြကို မီးေလာင္တိုက္သြင္းခဲ့သူေတြကို ခြင့္မလႊတ္ပါဘူး။ အစိုးရတပ္ရဲ႕အဓမၼျပဳက်င့္ သတ္ျဖတ္ျခင္းခံရၿပီး ကေန႔အထိ အမႈကို ထိန္ဝွက္ထားတာ ခံေနရတဲ့ ကခ်င္ဆရာမေလးေတြရဲ႕ မိဘေဆြးမ်ိဳးမိတ္သဂၤဟေတြက ေက်းေအးတယ္ မေျပာပါဘူး။
ၿပီးခဲ့တာေတြကို မေျပာခ်င္ေတာ့တဲ့ သူေတြဟာ ဒီေန႔ခါမွာ သာယာေန၊ အခြင့္အလမ္းေတြ ပြင့္ေနသူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼတာပဲ၊ ‘ဗိုလ္’ကေန ‘ဦး’ေျပာင္းခဲ့တဲ့အာဏာရေနသူမ်ားလည္း ပါသေပါ့။ ေနာက္ၿပီးအဏာရ မဟုတ္သူေတြထဲက ဒီလိုေျပာတာ မွန္သမွ်ဟာ လက္႐ွိအာဏာရ အစိုးရနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္ေတြနဲ႔ ကဏၬေကာစမျဖစ္ဖို႔ ရည္႐ြယ္တာခ်ည္း ျဖစ္ေနတာဟာ စဥ္းစားစရာပါပဲ။