တျခားကမၻာက ၿဂဳိဟ္သားမ်ား

By | January 23, 2016

ဗမာျပည္က ေတာနဲ႔ျမိဳ႕ၾကားမွာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးျခားေနတယ္။ အဲဒီေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီးက ခ်မ္းသာ၊ ဆင္းရဲ ကြာဟခ်က္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးႀကီး။ ေတာနဲ႔ၿမဳိ႕ဟာ ကမၻာတခုစီက လူေတြလို ျဖစ္ေနတယ္။ ေတာကလူေတြ ဘယ္လိုေန၊ ဘယ္လိုထိုင္၊ ဘယ္လိုစား၊ ဘယ္လိုေသာက္၊ ဘယ္လိုေတြး၊ ဘယ္လိုေခၚသလဲဆိုတာကို ၿမဳိ႕ကလူေတြ နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ၿမဳိ႕ကလူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း ေတာကလူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အလားတူ။ တျပည္တည္းေန၊ တေရတည္း ေသာက္၊ တေျမတည္းမွာ ႀကီးၿပီး လူလူခ်င္း အဆင့္အတန္း ကြဲျပားကြာဟေနတာဟာ ရင္နာစရာလည္း ေကာင္းတယ္။ အဲသလို အဆင့္အတန္းကြာဟ ကြဲျပားတဲ့စနစ္ကို သိသိနဲ႔ လ်စ္လ်ဴရွဳ မသိဟန္ေဆာင္ေနၾကတာဟာလည္း ရွက္စရာ ေကာင္းတယ္။

ဘဝခ်င္းသိပ္ကြာတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ကြာသလဲလို႔ ေမးရင္ ေမြးတဲ့ေနရာမွားလို႔ ကြာတယ္လို႔ ဆိုရေတာ့မလိုျဖစ္ေနတယ္။ အဂၤလိပ္စကားလုံးမွာေတာ့ အဲသလို ေမြးရပ္ကေလး ကြာသြားတာနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဘဝတခုလုံး၊ အနာဂတ္တခုလုံး၊ ကံၾကမၼာတခုလုံး အစစအရာရာ ကြဲျပားသြားတာကို Accident of Birth ေၾကာင့္ ဘဝခ်င္းျခားနားသြားရတယ္လို႔ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ သူေမြးခ်င္ရာ ေမြးတဲ့သေဘာေၾကာင့္ ဘဝခ်င္းကြာ ျခားသြားရတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။

ေတာဟာ အေမွာင္က်ေနတယ္။ ဒါဟာ တင္စားေျပာတဲ့စကား မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေတာမွာ ေနဖူးရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ေတာမွာ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိဘူး။ ေနဝင္တာနဲ႔ အေမွာင္က်ေတာ့တာပဲ။ အရင္ေခတ္တုန္းက ေရနံဆီ မီးခြက္။ ေနာက္ေတာ့ ဖေယာင္းတိုင္။ အခုေတာ့ ဘကၳရီနဲ႔ ဖေယာင္းတိုင္ တြဲသုံးတဲ့ ေခတ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေခတ္တုန္းကမွာ ညအတြက္ ေလာင္စာဟာ လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရခဲ့ဘူး။ အေမွာင္ကိုခြင္း အလင္းကို ေဆာင္ဖို႔ရာ ေငြကိုမီးရွဳိ႕ ထြန္းညႇိရမလို ျဖစ္ေနတယ္။ ျမိဳ႕ကလူေတြ ေတာကိုလာရင္ မေနတတ္မထိုင္တတ္ၾကဘူး။ ေတာဆိုတာ အေမွာင္တကယ္က်ေနပါလားဆိုတာကို သူတို႔ ရင္ထဲအသည္းထဲကေန စြဲစြဲျမဲျမဲ သိသြားတတ္ၾကတယ္။

တေလာက လႊတ္ေတာ္မွာ အျငင္းပြားမႈတခု ျဖစ္သြားတယ္။ ေနျပည္ေတာ္လွ်ပ္စစ္မီးအတြက္ သန္း (၁၀၀၀) အသုံးျပဳဖို႔ ဘတ္ဂ်က္တင္တာကို အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္လႊတ္ေတာ္ အမတ္တေယာက္က တဝက္ေလာက္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ေက်းရြာမီးလင္းေရး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ကန္႔ကြက္တဲ့ သတင္းပါ။ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ့ တကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈနဲ႔ မေတာ္ေလာဘကေတာ့ အလြန္႔ကို မသိသားဆိုးဝါးလြန္းလွပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ မီးထိန္ထိန္လင္းေနတာကိုေတာင္ အားမရႏိုင္ဘဲ သူတို႔ေနျပည္ေတာ္လွ်ပ္စစ္မီးအတြက္ ေငြသန္းေပါင္းမ်ားစြာကို မတန္တဆ ေတာင္းထားလိုက္ျပန္ပါေသးတယ္။ ေလာဘဟာ အေတာမသပ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေတာကလူေတြ ဘယ္လိုေနေနၾကသလဲဆိုတာကို သူတို႔လုံးဝ ထည့္မစဥ္းစားပါဘူး။

လွ်ပ္စစ္ရွိတဲ့ဘဝနဲ႔ လွ်ပ္စစ္မရွိတဲ့ဘဝဟာ သိပ္ျခားနားပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္မရွိရင္ အလင္းေရာင္မရွိဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိရင္ ေရခဲေသတၱာမရွိဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိရင္ လွ်ပ္စစ္မီးပူ မရွိဘူး။ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိရင္ လွ်ပ္စစ္မီးဖို မရွိဘူး။ ဒါက သိပ္ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္ေလာက္ကုိသာ ေျပာျပတာပါ။ ေနာက္ထပ္အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ဆိုတာကို ၿမဳိ႕ေနလူတန္းစားေတြ သိၾကပါတယ္။

အာဏာရွင္ဆိုသူေတြက လွ်ပ္စစ္မီးေတြကို အလွ်ံပယ္ အလြန္အက်ဴး ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း အသုံးျပဳေနခ်ိန္မွာ ေတာကလူေတြကေတာ့ ငါတို႔ဘ႑ာေငြေတြကိုသုံးၿပီး သူတို႔ ေပ်ာ္ပါးေနၾကပါလား၊ သူတို႔ အေပ်ာ္ၾကဴးေနၾကပါလားလို႔ေတာင္ ေစာဒက တက္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကရွာဘူး။ သို႔မဟုတ္ ေစာဒကတက္ခ်င္သူ ရွိရင္လည္း သူတို႔အသံကို ျမန္မာျပည္သူအမ်ားကေရာ၊ ကမၻာကေရာ မၾကားၾကဘူး။ ေတာကလူေတြ အပါအဝင္ တႏိုင္ငံလုံးျပည္သူေတြနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ဘ႑ာေငြကို သူတို႔ေနျပည္ေတာ္အတြက္ ျခဳံပုတ္ကအစ လင္းေအာင္ အလွ်ံပယ္ အသုံးျပဳေနခ်ိန္မွာ ငါတို႔ကိုေတာ့ မီးနဲ႔ မထိုက္တန္တဲ့ ေက်ာက္ေခတ္ဂူေအာင္းလူသား ေတြလိုမ်ား သေဘာထားေနၾကသလားဆိုတာကို ေတာကလူေတြ ေစာဒကတတ္ၾကတာမ်ဳိးကို ဘယ္မွာမွ မၾကားရဘူး။ ဒီေန႔လို လူမႈကြန္ရက္မွာ အရပ္သားဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ citizen journalism ထြန္းကားေပၚေပါက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာေတာင္ အဲသလို ေစာဒက တက္သံမ်ဳိး စိုးစဥ္းမွ မၾကားရဘူး။

ဒါပဲ ကြာသလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားႀကီး ကြာျခားေသးတယ္။ ေတာဆိုရာမွာလည္း ေတာအႀကီး အေသး ရွိေသးတယ္။ အႀကီးအေသးကိုလိုက္ၿပီး ထပ္ၿပီး အဆင့္အတန္း ကြဲျပားကြာျခားတယ္။

ေတာမွာ ေဆးရုံမရွိဘူး။ ေဆးေပးခန္းမရွိဘူး။ ဒီ့ထက္ပိုၿပီး ကံမေကာင္းအေၾကာင္းမလွတာက ေတာအရပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေျမြဆိုးေတြကလည္း ရွိေနတတ္ၾကတယ္။ ေျမြကိုက္ခံရၿပီး ေဆးအခ်ိန္မမီလို႔ ေသၾကရတဲ့သူေတြဟာ ေတာအရပ္မွာ ဒီေန႔အထိ ဒုနဲ႔ေဒး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေျမြကိုက္ၿပီး ေဆးမကုႏိုင္လို႔ လူေတြ ေသေနတာကို ႏိုင္ငံရပ္ျခားက သာမန္အရပ္သား တေယာက္ၾကားရင္ သိရင္ သိပ္အံ့ၾသမယ္။ ျမန္မာျပည္ဆိုတာ ေက်ာက္ေခတ္ထဲက ရြာတရြာ ပါလားလို႔ ထင္သြားမယ္။

ေတာမွာ ရဲစခန္းမရွိဘူး။ ေတာမွာစာတိုက္ပုံးမရွိဘူး။ ေတာကို စာပို႔သမားမလာဘူး။ ေတာကို သတင္းစာ ပို႔တဲ့လ ူမလာဘူး။ ေတာကို ဂ်ာနယ္ေရာင္းတဲ့သူ မလာဘူး။ ေတာမွာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ မရွိတဲ့ရြာေတြ ကေန႔အထိ ဒုနဲ႔ေဒး။ ေတာမွာ ေစ်းမရွိတဲ့ရြာေတြ ဒီေန႔အထိ အနတဂၢမ။ ေတာမွာပိုက္ဆံရွိရင္ေတာင္ အသားဝယ္စားလို႔ မရတဲ့ေတာေတြအမ်ားၾကီး။

ေတာမွာရုပ္ရွင္ရုံမရွိဘူး။ ဗီဒီယိုရုံေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ ေတာမွာ ကာရာအိုေကမရွိဘူး။ ေတာမွာ ျဗဴတီပါလာ မရွိဘူး။ ေတာမွာ ဖာလူဒါနဲ႔ေရခဲမုန္႔မရွိဘူး။

အဲသလိုေတာဟာ ေတာႀကီးမ်က္မည္းနဲ႔ မတူေပဘူးလား။

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြဟာ ေတာကို ေယာင္လို႔ေတာင္ လွည့္မၾကည့္ခဲ့ၾကဘူး။ ေရြးေကာက္ ပြဲနီးလို႔ မဲလိုခ်င္မွသာ မလြဲသာမေရွာင္သာ ေတာကိုဆင္းလာၾကတယ္။ ၾကံ့ခိုင္ေရးအမတ္ ဦးလွေဆြကဆိုရင္ ေတာမွာ သူတို႔ေခတ္က်မွ ဆိုင္ကယ္ေတြရွိလာၿပီ၊ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြရွိလာၿပီ၊ ေတာသူေတြ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္သုံးႏိုင္လုိ႔ သန္းမရွိေတာ့ဘူးဆိုၿပီး မရွက္မေၾကာက္ ေျပာသြားလိုက္ျပန္ေသးတယ္။ ဆိုင္ကယ္တို႔ မိုဘိုင္းဖုန္းတို႔ဆိုတာ တကမၻာလုံးရဲ႕ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ ေတြဟာ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ျပည့္လွ်ံလာလို႔ မလြဲမေရွာင္သာ ေတာအထိ စီးက်လာတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္။ သူတို႔အစိုးရသာ မတန္တဆေစ်းတင္ၿပီးမထားရင္၊ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက မတန္တဆ အျမတ္ထုတ္ ဂုတ္(ကုပ္)ေသြးစုပ္မထားခဲ့ရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ အႏွစ္ ၂၀ ကတည္းက ေတာသူ ေတာင္သားေတြ တယ္လီဖုန္းကိုင္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။

ဘာ့ေၾကာင့္ ေတာနဲ႔ၿမဳိ႕ဒီေလာက္ေတာင္ ကြာျခားရသလဲ။

အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိတယ္။ တခုက လူရဲ့ပေယာဂ။ တခုက ရုပ္ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့သဘာဝ။ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ အတၱဘာဝနဲ႔ ပကတိဘာဝ။

လူရဲ့ပေယာဂဆိုတာကေတာ့ အားမနာတမ္းမညႇာတမ္းေျပာရရင္ အာဏာရွင္ေတြ အသုံးမက်လို႔ပဲ။ စစ္အုပ္စုနဲ႕ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ စစ္အစုိးရေတြဟာ ဗမာျပည္ရဲ႕ လူဦးေရ အမ်ားစုျဖစ္တဲ့ လယ္သမားျပည္သူေတြဘက္က ရပ္တည္တာ၊ အက်ဳိးျပဳတာ၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာ၊ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတာေတြ မရွိလုိ႕ပဲ။ လူကို လူလို မျမင္တတ္လို႔ပဲ။ ေနခ်င္သလိုေန၊ ေသခ်င္သလိုေသဆိုၿပီး ဂရုမစိုက္ဘဲ ပစ္ထားလို႔ပဲ။ တကယ္ဆို ေတာကို တိုးတက္ေအာင္ လမ္းေဖာက္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကိုတိုးတက္ေအာင္ ေက်ာင္းေဆာက္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကို တိုးတက္ေအာင္ ေဆးခန္းဖြင့္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကို တိုးတက္ေအာင္ စာၾကည့္တိုက္ ေထာင္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကိုတိုးတက္ေအာင္ စာတိုက္ပုံး ေထာင္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကိုတိုးတက္ေအာင္ သတင္းစာပို႔ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကိုတိုးတက္ေအာင္ ရုပ္ရွင္ရုံေတြ ေဆာက္ေပးလို႔ရတယ္။ တကယ္ဆို ေတာကိုလုံျခဳံေအာင္ ရဲစခန္းေတြ ထားေပးလို႔ရတယ္။ အာဏာရွင္အစိုးရဟာ ဒါေတြကို တခုမွ လုပ္ မေပးဘူး။ လုပ္မေပးတဲ့အျပင္ ေတာက လူေတြရဲ႕ လယ္ယာေျမေတြကုိ စစ္အုပ္စုနဲ႕ ခရုိနီေတြ၊ အစုိးရအာဏာပုိင္ေတြက ေျမနိမ့္ရာ လွံစုိက္ အဓမၼလုယက္သိမ္းပုိက္တာ တျပည္လုံး ဧက သိန္းသန္းခ်ီ ရွိေနေတာ့ ေတာကလူေတြရဲ႕ အေျခအေနဟာ ဆုိးသထက္ဆုိးရြားသြားတယ္။ ဒီလူေတြဆီကေတာင္းထားတဲ့ အခြန္အတုတ္ေတြကို သူတို႔ေနတဲ့ေနရာေတြမွာပဲဖို႔တယ္။ ဒီလူေတြဆီက ေတာင္းထားတဲ့ အခြန္အတုတ္ေတြကို သူတို႔ပါးစပ္ေပါက္ထဲပဲ ျဖည့္ပစ္တယ္။ ဒီလူေတြဆီက ရတဲ့အခြန္ အတုတ္ေတြကို သူတို႔သားသမီးအတြက္ပဲ သုံးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အလုပ္တကယ္လုပ္ရတဲ့ ေတာသူေတာင္သား လယ္သမားေတြဟာ ဆင္းရဲသားနင္းျပားဘဝက မတက္ႏိုင္ၾကဘူး။

ေတာနဲ႔ၿမဳိ႕ ျခားနားကြာျခားရျခင္းရဲ့ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းရင္းတခုကေတာ့ စီးပြားေရးပဲ။ ဒါက လူ႔ပေယာဂေၾကာင့္ မဟုတ္တဲ့ ပကတိဘာဝ။ ေတာရဲ့ စီးပြားေရးက ၿမဳိ႕စီးပြားေရးရဲ့ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ေတာဟာ ၿမဳိ႕ရဲ့ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ေတာကကုန္ဟာ ၿမဳိ႕ကေနတဆင့္ ကုန္သြယ္ေရာင္းဝယ္ေနရလို႔ပဲ။ ေတာက ကုန္ထုတ္လုပ္သူေတြကို ၿမဳိ႕ေနအရင္းရွင္လူတန္းစားက ေသြးစုပ္ေခါင္းပုံျဖတ္မႈ ရွိေနလို႔ပဲ။ ေတာက ထြက္တဲ့သီးႏွံဟာ စိုက္ပ်ဳိးသူထုတ္လုပ္သူ ေတာင္သူလယ္သမားနဲ႔ေဝးသြားေလေလ ေစ်းျမင့္သြားေလေလ၊ အဖိုးတန္ေလေလ ျဖစ္သြားတယ္။ ေတာသူေတာင္သားေတြဟာ လုပ္လိုက္ၾကရတာက ေသေကာင္ ေပါင္းလဲ။ ေရာင္းခ်ရေငြက တျပားႏွစ္ျပား။ စားရေသာက္ရျပန္ေတာ့ မဝေရစာပဲ။

ေတာရဲ့စီးပြားေရးနိမ့္က်ရျခင္းအေၾကာင္းဟာ ပကတိဘာဝ ဒါမွမဟုတ္ရုပ္ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ ျဖစ္တည္မႈလို႔ဆိုေပမယ့္ ဒီေနရာမွာလည္း လူရဲ့ ပေယာဂကေတာ့ အမ်ားႀကီး ပါျပန္တယ္။ ေတာကလူေတြအတြက္ အစိုးရ အာဏာပိုင္ေတြက လုံေလာက္တဲ့ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ ကူညီမႈ မေပးတာဟာ အဓိကအေၾကာင္းရင္းႀကီးတခုပဲ။ စပါးေစ်း၊ သီးႏွံေစ်း ထိန္းညႇိေပးရမယ့္ တာဝန္ေတြကို အစိုးရအာဏာရွင္ေတြ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ အမေတာ္ေၾကး အကူအညီေတြ လုံလုံေလာက္ ေလာက္ေပးဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေျမၾသဇာေတြ ပိုးသတ္ေဆးေတြေပးဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ နည္းပညာေတြေပးဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ စက္မႈလယ္ယာျဖစ္ေအာင္ ကူညီတည္ေဆာက္ေပးဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကတယ္။ သူတပါး တိုင္းျပည္ေတြမွာ လယ္ကို ႏြားနဲ႔ မထြန္၊ စက္နဲ႔ထြန္ခဲ့ၾကတာ ႏွစ္ေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီ ၾကာခဲ့ၿပီ။ လက္နဲ႔မရိတ္၊ စက္နဲ႔ရိတ္ေနၾကတာ ႏွစ္ေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၿပီ။ လက္နဲ႔မေလွ႔ စက္နဲ႔ေလွ႔ေနၾကတာ ႏွစ္ေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီၾကာခဲ့ၿပီ။ ဒါေတြ ဗမာျပည္မွာ ဘာလို႔ မရွိသလဲ။ ဆင္းရဲလို႔ဆိုတာ လုံေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္လား။ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ေတြ၊ ေရနံေတြ ေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ။ ေက်ာက္စိမ္းေတြ၊ ပတၱျမားေတြေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ။ သစ္ေတြ ေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ။ ငါးေတြ ပုစြန္ေတြ ေရာင္းလို႔ရတဲ့ေငြေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္သလဲ။ ကမၻာမွာ ေက်ာက္စိမ္းထြက္တဲ ့တခုတည္းေသာႏိုင္ငံ၊ ကမၻာမွာ အေကာင္းဆုံးပတၱျမား ထြက္တဲ့ႏိုင္ငံ၊ ကမၻာမွာ အေကာင္းဆုံးကြ်န္းသစ္၊ တမလန္း၊ ပိေတာက္ ထြက္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ တိုင္းျပည္ဆင္းရဲလြန္းလို႔ လယ္သမားေတြက အခုထိ လယ္ထြန္စက္မသုံးႏိုင္ၾကေသးဘူးဆိုတာ ရင္နာစရာအျဖစ္အပ်က္ႀကီး မဟုတ္လား။

ေတာဆိုရာမွာ ေက်းလက္ဆိုရာမွာ ဗမာေက်းလက္ကိုသာ ဆိုလိုေနတာမဟုတ္ဘူး။ တႏိုင္ငံလုံးက ေက်းလက္ေတြကို ေျပာေနတာ။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံရဲ့ ေက်းလက္ကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ေဒသမွာဆိုရင္ ပိုၿပီး ဆိုးဝါး၊ ပိုၿပီး အႏိုင္က်င့္ခံရပါေသးတယ္။

ဒါေပမဲ့ လယ္သမားေတြရဲ့ ဘဝဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဖိႏွိပ္ခံရလြန္းလို႔ လယ္သမားအခ်င္းခ်င္း စုေပါင္းသင္းဖြဲ႔ၿပီး ခုခံကာကြယ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္ႏိုးၾကားတဲ့ အေျခအေနကိုေတာင္ ျပည့္ျပည့္ဝဝ မေရာက္လာၾကေသးဘူး။ ဗမာျပည္မွာ လယ္သမားစစ္စစ္ေတြက ကိုယ္တိုင္ဖြဲ႔ထားတဲ့ လယ္သမားသမဂ ၢဘယ္ႏွခုရွိေနပါၿပီလဲ။

လယ္သမားသမဂၢဘယ္ႏွခုက ကိုယ့္လိုလားခ်က္အတြက္ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပႏိုင္ၾကၿပီလဲ။ လယ္သမားသမဂၢဟာ အလုပ္သမားသမဂၢလက္ေအာက္ခံမဟုတ္ဘဲ လယ္သမားသမဂၢစစ္စစ္ျဖစ္ရမယ္လို႔မ်ား ေတာင္းဆိုေအာ္ဟစ္တာကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၾကားၾကရပါၿပီလား။ ၿမဳိ႕နယ္လုံးဆိုင္ရာ လယ္သမားသမဂၢ ဘယ္ႏွခုရွိၿပီလဲ။ လယ္သမားစစ္စစ္ေတြကိုယ္တိုင္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ လယ္သမားသမဂၢ ဘယ္ေတာ့မ်ားက်မွ ေပၚလာမွာပါလဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ လယ္သမားလူတန္းစား ပါတီဆိုတာမ်ဳိးေရာ တရားဝင္ ရပ္တည္ဖြဲ႔စည္းထားတာ ရွိပါၿပီလား။

ဒါဟာ ေတာအတြက္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္ အသက္တမွ် အေရးႀကီးတဲ့ ေမးခြန္းပုစၦာေတြပါပဲ။ ဘယ္လူတန္းစားမဆိုဟာ ကိုယ့္လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ ကိုယ္တိုင္မလုပ္ဘဲ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ဘဝတူခ်င္း စုစည္းခုခံတာ၊ စုစည္းေတာင္းဆိုတာ၊ စုစည္းတိုက္ပြဲဝင္တာ မရွိရင္ ဘာတခုမွ ရမွာမဟုတ္ဘူး။

အခုေခတ္ေျပာင္းၿပီလို႔ ဆိုသူေတြကဆိုေနၾကတယ္။ အရင္းရွင္စနစ္ဟာ တံခါးေခါက္ေနျပီ။ Cargill လို Monsanto လို ႏိုင္ငံတကာေကာ္ပိုေရးရွင္းၾကီးေတြက လယ္သမားေတြကို လည္လွီးဖို႔ ဓားေသြးေနၾကၿပီ။ အင္ဒိုနီးရွားမွာတုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ အမဲဖ်က္ခဲ့ဖူးၿပီ။ ဗမာလယ္သမားေတြဘက္ကေတာ့ ဘာမွ မျပင္ဆင္ရေသး ဘူး။

ဗမာျပည္ဟာ လယ္သမားအမ်ားစုရွိတဲ့ ႏိုင္ငံပါ။ ဗမာျပည္ဟာ ေက်းလက္ေနလူဦးေရက အမ်ားစုရွိတဲ့ႏိုင္ငံပါ။ လယ္သမားမလြတ္ေျမာက္ရင္ ဗမာျပည္မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါဘူး။

ရဲေဘာ္ေအာင္ေသာ္
(မၾကာခင္ထြက္မည့္ အေရးေတာ္ပံု အတြဲ (၂) အမွတ္ (၄) မွ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *